Elektromos bicikli – E-bike / pedelec

december 5, 2023 in Elektronika, Hobby, Otthon, Pocsék árúk, Város

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Még nincs szavazat)

Elektromos bicikli – E-bike / pedelec

Ha nem lett volna állami támogatás az elektromos kerékpárokra, szerintem soha nem jutott volna eszembe , hogy ilyet vegyek. „Kiváló minőségű Benger Sulmona női elektromos kerékpár fehér színben, pedálszenzoros hajtási rendszerrel, mely városi használatra, hosszabb túrákra műúton egyaránt ajánlott.” Megvettem, és naponta használom, és naponta megbánom, hogy megvettem. Ez a típus elég gyenge lett!

Sajnos, idegszál bántalmak miatt, vannak napok, amikor nem bírom tekerni a biciklit. Ebben segít nekem a rásegítős elektromos motorral rendelkező kerékpár, ami plusz nyomatékot ad a kerékre, amikor éppen tekerem. Késleltetett. Magyarul, felülök a kerékpárra, és a fájó lábaimmal kell elindítani és tekerni, amíg a motor óhajt bekapcsolni. A kerékpár acél vázas, jaj de jól hangzik… de emiatt nagyon nehéz, tolni alig lehet, nem véletlen, hogy a motorba külön beépítettek egy funkciót, amikor a motorral tolom a kerékpárt. Micsoda pazarlás!!!

Kicsi vagyok, 160 cm, és erős sem vagyok. Alig találtam olyan kerékpárt, amiről leér a lábam. Azt mondja az eladó, – „majd leugrik a bicikliről!” – Igen! Amikor a kereszteződésben jobbról és ballról rohan a forgalom, és elsőbbséget kell adjak egy autónak, akkor majd leugrom a bicikliről! Kicsit sem baleset veszélyes. Plusz az 50+ életkorommal, és a kopott csipő ízületemmel majd a napi 20 leugrás, tuti használ az egészségemnek. Az ülést azonnal lecseréltem, nagyon kemény.

Hervis-ben vettem meg. Az áruházban nem lehet le-fel kerékpározni. Ráültem, de nagy hibát követtem el, hogy nem mentem ki az utcára kipróbálni. Ne felejtsük el, hogy a kerékpárt online szállításkor szétszerelve szállítják ki, és szakszerű összeszerelést kell hozzá fizetni. Minden bőrt lehúznak a vevőről.

A teleszkóp, hmm… a kerékpárút nálunk elég döcögős, mert a fák gyökerei felnyomják a betont. A teleszkóp annyit csinál, hogy „Katt” , mintha nem is lenne. Kb. 2 állás van benne, lent és fent. Semmi csillapítás. A kanyarodás pedig szó szerint élet veszélyes, mert ha kanyar közben bekapcsol a motor, akkor hirtelen felgyorsul a kerékpár, és nem bírja kis ívben bevenni a kanyart. Tanulni kell, hogy kanyar előtt még legyen annyi sebesség a kerékpárban, hogy bekanyarodjon, mert kanyar közben tilos tekerni a pedált, mert az bekapcsolja a motort, akkor pedig kiszámíthatatlan a következmény.

 

Kerekpáros elektromos kerékpár

Kerekpáros elektromos kerékpár

 

Elmesélek egy esetemet. Nagy kereszteződésen kellett átmennem, autók között. A túloldalon vettem észre hogy nem megy a bicikli. Tekerem, de nem akar. Már felhúztam magam, hogy 1 évet sem bírt ki , és máris menni kell vele a szervízbe. Nos, akkor most tolni kell hazáig! Ránéztem a kormányra, és mindkettő kezemmel annyira szorítottam a kormányt, hogy közben megfogtam a féket is, és mindkettő kezemmel fékeztem, teljes erővel. Annyira erős volt bennem a félelem, hogy még leszállás után is szorongattam a 2 féket. Nem csoda hogy nem indult el a bicikli. Szóval, ilyen bizonytalan ez a kerékpár. Adódik ez abból is, hogy az acélváz plusz a motor, és az akkumulátor – ami a hátsó csomagtartóra van szerelve, annyira felemeli a teljes eszköz súlypontját, hogy a kerékpár billenékennyé válik. Egyszer elfelejtettem bekapcsolni a motort, és úgy próbáltam tekerni. Elestem azonnal. Nem is tudom, ha valahol lemerül az akkumulátor, hogyan jövök majd haza… Jelenleg 15 km-nél nagyobb távra nem használom.

Oh, és még a lámpák. Kérdezem az eladót, az első és hátsó lámpa is megy az akkumulátorról? – DEHOGY !! Mit képzelek, az majd csak a fél millás kerékpárokban van benne. Minden lámpa elemmel megy. Szép kis környezet védelem.

Rákeresek a neten, és lámcsak, a nagy infláció mellett is csökken az ára. Én 320.000 Ft-ért vettem, ( 2022-ben) most csak 267.000 Ft ( 2023-ban) nálam ez is jelent valamit.