UPC Direct műholdas adás

április 28, 2019 in Ajánlom, Elektronika, Hasznos tudnivalók, Hobby, Tesztek

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 szavazat, átlag: 4.67 összesen: 5)

Világvégén van egy apró nyaralónk, ahol sem madár , sem térerő nem jár. Egy hosszú esős hétvégén, amikor bent szorultunk az épületben a nagy eső miatt, úgy döntöttünk, hogy UPC Direct műholdas tévéadást rendelünk.  Megnéztük a mindigTv árakat is, de túl macerásnak találtuk a dolgot, melyik antenna lenne jó stb… a UPC Direct fel is szereli, bekábelezi teljesen készre.

Budapesten lakunk és ott UPC előfizetők vagyunk, ezért őket hívtuk fel. Azért írom hogy őket, mert kiderült, hogy a UPC és a UPC Direct 2 külön cég, és a UPC Direct nem a UPC cég egyik szolgáltatása. Mi a kicsi magyar gyanútlan állampolgárok ezt nem tudtuk! Második fontos információ, hogy elég sok kedvezmény és ár csak az interneten, online megrendelés esetén érvényes! Ezért mi az interneten rendeltük meg a szolgáltatást. 3 nap múlva felhívtam a weboldal szerint világbajnok ügyfélszolgálatot. Kiderült, hogy nem kapták meg a megrendelést, annak ellenére, hogy mai napig be tudom mutatni, a megrendelésre megérkezett visszaigazolást, mi szerint a megrendelésemet rögzítették. Megkértek, Küldjem el az egészet újra. A megrendelő lapon 1 db cím mező van… vajon azt írjam be ahol lakom, és ahová a számlát kérem, vagy azt, ahol az épület található, amire a tányért (kültéri egység) kell felszerelni. Erről semmi információ nem található sehol. Ismét telefon! A felszerelés helyét kell megadni, hát ezt sem tudom?  Honnan tudnám, nem rendelek naponta műholdas adást. Újabb 3 nap múlva felhívom az ügyfél szolgálatot. A fiatal ember közölte, hogy a megrendeléseket kézzel dolgozzák fel, és engem le fognak ellenőrizni, hogy fekete listán vagyok-e? Várjak hát türelemmel!  hmm.. a nyaraló címe alapján megkeresnek engem? Az érdekes lehet!

4. napon újra felhívtam őket, egy hölgy vette fel a telefont. Kikereste a megrendelésemet, Ő megtalálta, megnézte az állapotát, már ki volt adva szerelésre, pontosan megadta hogy melyik cég jön, mi a telefonszámuk. Vasárnap este 8-kor csörög a telefon, hétfő reggel jöhetnek? Kiderült, hogy egyik általános iskolai iskolatársam a szerelő, mindent tudott, mindent intézett. A UPC Direct cég Luxemburgban van, a telefonos ügyfélszolgálat ki tudja hol, talán a Cseheknél. A magyarok csak szerelik. De attól a lépéstől kezdve, hogy magyar kézbe kerültem, minden probléma megoldódott.

Rendszeres problémánk: Mikor 1 hónapig nem vagyunk a nyaralóban, akkor megszűnik az adás. Hiába van befizetve a számla, mindig azt írja ki a TV hogy nem vagyok jogosult ezt a csatornát megnézni. A (nem tudjuk melyik országban található) ügyfélszolgálat utána nézett, de nem találta a probléma okát. Helyi UPC tanácsadóm tudta egyedül megoldani a feladatot, kb. 2 órán át bekapcsolva hagyom az egységet és a TV-t, és ezek valamit kommunikálnak a műholddal, míg végül frissülnek az adatok, és máris jogom lesz nézni a tévét. De a szolgáltatás valóban nagyon szuper, mindig van adás, soha nincs adásszünet, még a legnagyobb viharban is tökéletes a képminőség. Amikor nagyon villámlik, jégesővel, olyankor előfordult már 2 -3 perces adás kimaradás,  nem jött a jel az égből!

Másik problémánk volt, hogy a digitális adást hogyan lehet rögzíteni dvd-re, ha később szeretnénk megnézni.
Majd erről is írok néhány sort.  (UPC Direct digitális tv műsor rögzítése DVD-re .. )  (A T-home egység leírásában szerepel, hogy a HD adás rögzítése szigorúan tilos! )

UPC Direct műholdas adás

UPC Direct műholdas adás

Amit még érdemes tudni, hogy gyakran vannak áthelyezések, vagy új csatorna kiosztás, ilyenkor újra kell kerestetni a csatornákat. A UPC Direct jelszó ami ehhez szükséges 4 db NULLA. Amit legjobban szeretünk benne, hogy van rajta TV műsor újság. Nos ez egy szuper találmány!  Viszont csak 1 napra előre töltik fel!  A T-home  belső egységén a műsorfüzet 2 hétre van előre feltöltve.  Aki most rendeli meg a UPC Direct szolgáltatást, javasolom, hogy azt a beltéri egységet kérje, ami tudja rögzíteni az adást. Így nem marad le apuka a foci meccsről.  A neve DVR – Digitális Video Rögzítő. Ugyanakkor a tv műsor pontos ismerete nélkül, kézzel kell beállítani a felvételeket,  egy TV újság segítségével.  Hiszen nem ismerjük a film pontos kezdő és befejezési időpontját.  A T-Home beltéri egységen mindez egyetlen gombnyomás. A Tv műsorban az adott film nevénél megnyomjuk a rec gombot, és automatikusan beállítja a csatornát, a kezdő és befejező időpontot.  UPC Direct-nek még fejlődnie kell.  Viszont náluk mindenhol, országos lefedettség van.  Néha előfordul, hogy az M2 csatornán egész napra annyi az információ, hogy műsorzárás!  Ha kikapcsoljuk a beltéri egységet, esetleg frissül a lista,  de nem minden esetben.  (ha nincs feltöltve az adat, akkor nincs mit frissíteni! )

Amennyiben városban lakik, és elérhető a T-home kábel, akkor azt rendelje meg, a DVR  beltéri egységgel, szerintem a felvételek 2 hetes előre programozása nagyon hasznos funkció,  de ha csak műholdas vétel lehetséges, akkor ajánlom a UPC Direct  műholdas adást.

Még annyit tennék hozzá.  Mikor az anyukám meghalt,  lemondtuk az előfizetését, ami szintén a UPC Direct-nél volt. Ő mindig nagyon figyelt, hogy véletlenül se maradjon TV adás nélkül, igy már előre befizette a díjakat. Lemondás után 1 év alatt sem tudtuk elintézni, hogy a túlfizetést vissza utalják.  Semmit nem lehet velük elintézni. Nem válaszolnak. Főleg, ha pénzt kellene vissza fizetni.  Még érdekesség,  hogy telefonon valahogyan el tudtam őket érni,  és akkor a hölgy kérte tőlem a halotti bizonyítványt, és igazolást hogy ÉN örökös vagyok.  Szent ég!!!  Lemondtuk. Túlfizetés van. Küldjék vissza!  Mivel nem magyar cég, sem fogyasztó védelem, senki nem tudja őket számon kérni.